0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Что такое ждай двигатель

  • Готов к работе после распаковки!
  • Гарантия 2 года и постгарантийное обслуживание!
  • Доставка в любую точку России!

Описание

Преимущество этой форсунки является то, что она очень быстро и многократно срабатывает и тем самым впрыскивает наименьшее количество топлива . В разрезе можно увидеть: корпус форсунки и все ее внутренние детали, тефлоновое кольцо для уплотнения в головке блока цилиндров, сопло впрыска, топливную магистраль высокого давления, уплотнительное кольцо для герметизации, электрическое подключение к источнику питания пьезо-привода модуля.

  • Индивидуальный подход— возможность совместной разработки и создания нового учебного оборудования по техническому заданию учебного заведения
  • Наглядные результаты опытов на реальных аналоговых, цифровых и виртуальных измерительных приборах
  • Производство монтажных и пуско-наладочных работ учебного оборудования
  • Гарантийное и постгарантийное льготное сервисное обслуживание учебного оборудования
  • Дистанционные профессиональные консультации по всей линейке необходимого для Вас оборудования

Что представляет собой ГБО 5-го поколения?

Газовое оборудование 5-го поколения принципиально отличается от первых четырех поколений ГБО. Это – совершенно другая система, работающая без редуктора, то есть без преобразования сжиженного газа в парообразное состояние, и предполагающая довпрыск бензина к газовой смеси. В системах с прямым впрыском топлива форсунки установлены в головке блока цилиндров, подавая топливо непосредственно в камеру сгорания, и соответственно требующие регулярного охлаждения. Именно бензин используется для этой цели и занимает примерно 15-20% от общего количества расходуемого топлива.
Комплект ГБО 5 включает ЭБУ, газовые форсунки, насос высокого давления, регулятор давления, баллон для хранения сжиженного газа, мультиклапан и другие составляющие.

5-е поколение ГБО оснащается специальной электроникой, которая управляет впрыском газового топлива, подающегося насосом по магистрали непосредственно на врезанные в коллектор форсунки. Остаток газа, не попавшего в цилиндры двигателя, возвращается обратно в баллон. Газ 5 поколения почти полностью повторяет бензиновую систему подачи топлива в двигатель.

Газовая установка 5-го поколения гарантирует полное сжигание газа в цилиндрах двигателя, что еще больше способствует экономии топлива и соответственно расходов на заправку авто. И это ее не единственное преимущество. К прочим сильным сторонам ГБО 5-го поколения, цена которого при этом достаточно высока, относится:

  • возможность полного отказа от заправки бензина – двигатель авто может запускаться на газовой смеси;
  • использование скоростных форсунок, что увеличивает ресурс мотора;
  • отсутствие редуктора, требующего регулярного ТО и периодического ремонта;
  • повышенный уровень безопасности при езде на газе.

Что касается недостатков ГБО 5-го поколения, то к ним относится высокая стоимость установки (около 2 тыс. евро), и дальнейшего достаточно дорогого обслуживания, в результате чего срок окупаемости значительно увеличивается.

Читать еще:  Двигатель d2066lf70 технические характеристики

MORE ON THIS

Toyota Corolla Cross: SA engine line-up confirmed

Seven new or updated midsize SUVs to look forward to in 2021

Korean Raptor killer? Hyundai’s upcoming bakkie likely to offer V6 power

For the record, European buyers can opt for a 1.6-litre T-GDI direct injection turbopetrol unit offered in 110kW and 132kW guises, or a 1.6-litre turbodiesel with 85kW or 100kW. The petrol engine is paired with a seven-speed dual-clutch transmission, while the diesel is also available with the option of a five-speed manual.

While the South African engine line-up is likely to come from the latter pool, we’re not sure whether Kia will offer any of the new hybrid versions that are available to European customers. These include a conventional hybrid as well as a plug-in hybrid that pairs the aforementioned 1.6 T-GDI engine with a 66.9kW electric motor for a system output of 195kW.

The new Kia Sportage is crafted around the company’s new ‘N3’ architecture, and the vehicle also benefits from a new Terrain Mode, which automatically adjusts the vehicle’s settings for the given environment, including mud, sand and snow. The vehicle is also available with Electronic Controlled Suspension, with continuous damping control, and an all-wheel drive system.

Driver assistance gizmos include Smart Cruise Control, which uses real-time navigation data, Remote Smart Parking Assist and Surround View Monitor.

The interior of the new Kia Sportage has been significantly modernised, with the dashboard now featuring a large curved display system that incorporates a digital instrument cluster and central touchscreen infotainment system, both measuring 12.3 inches. The online operating system offers Kia Live Services and Calendar integration as well as over-the-air software updates.

We’re not sure how many of these features will be offered in the local model, but watch this space for more details as they become available.

Hyundai I20

Maruti Suzuki Vitara-brezza

Maruti Suzuki Ertiga

Hyundai i20 N Line is the first of the several other N Line models that the company plans to introduce in India in future with an aim to create a separate niche segment for the customers looking for a sportier drive experience.

Bookings for the Hyundai were opened last month and the hot hatch can be booked for a token amount of ₹ 25,000 on Hyundai digital channel or at Hyundai Signature dealerships.

Читать еще:  Вентилятор включается на холодном двигателе с включенным кондиционером

Hyundai i20 N Line exterior highlights:
The sporty-looking hatchback gets a fresh alloy design and R16 diamond cut alloy wheels with N logo. At the front, it gets a sporty two-tone bumper, chequered flag-inspired grille, athletic-looking red front skid plate and red side sill garnish. The front disc brakes feature a red calliper while the front fog lamp features chrome garnish. At the rear, it gets dual exhausts, dark chrome connecting tail lamp garnish and a sporty tailgate spoiler.

The Hyundai i20 N Line is similar to the standard i20 models in terms of dimensions as it stands 3,995 mm in length, 1,775 mm in width, 1,505 mm in height and 2,580 mm of wheelbase. The major difference between the two models is in terms of the visual appeal and powerful performance with tweaked suspension and steering set up.

Hyundai i20 N Line interior highlights:
On the inside, the i20 N Line hatchback features a unique three-spoke steering design, chequered-flag leather seats with N Line logo, red interior highlights, red ambient light, perforated leather-wrapped gear knob with N logo and metal pedals. There is also a 10.25-inch main infotainment screen and an all-digital instrument cluster.

Hyundai i20 N Line engine, transmission, performance highlights:
The sporty sedan sources power from a 1.0-litre turbo GDi petrol engine which puts out 120 PS of maximum power and 172 Nm of maximum torque. The car will come with seven-speed dual clutch transmission set up and a six-speed iMT unit.

For making the performance on the i20 N Line more thrilling and sporty, Hyundai has equipped it with all 4 disc brakes, exhaust sound tuning, suspension tuning for more agile ride and handling, paddle shifters and steering Setup for a strong on-centre feel.

Hyundai i20 N Line features list:
The first N Line model from Hyundai India comes equipped with various advanced safety features along with other standard features for convenience and connectivity.

Trim

N6 (iMT)

N8 (iMT)

N8 (DCT)

Specification

Safety

Exterior/Interior

& Convenience

Infotainment & Connectivity

Hyundai i20 N Line colour options:
The vehicle will be made available in as many as six colour options including four monotone colours — Thunder blue, Fiery red, Titan grey and Polar white, and two dual-tone colours — Thunder blue with Phantom black roof and Fiery red with Phantom black roof.

Читать еще:  271 двигатель на какие машины

Hyundai i20 N Line design

The i20 N Line gets a host of design changes to set it apart from the regular hatchback. To start with, the front grille gets a chequered flag-inspired design, sportier front and rear bumpers with red highlights, dual exhaust tips, and a new wheel design. The Hyundai i20 N Line also gets red brake callipers.

The red accents continue inside the i20 N Line as well, and the new leatherette seats get the chequered flag treatment too. The steering wheel is redesigned and the car gets metal pedals for a sportier feel. Also, something in abundance with the i20 N Line is the ‘N’ logo on the seats, wheels, steering wheel, and on the exterior bits.

We suggest the SEL Convenience trim as it offers a great balance between features and price. It comes standard with heated front seats, blind-spot monitoring, adaptive cruise control, a sunroof, and a 10.3-inch digital gauge display, among other niceties. A sporty N Line model is also available for the first time, but for buyers hoping for a high-performance turbocharged four-cylinder will be disappointed to learn that opting for this trim amounts to nothing more than an appearance package.

A 187-hp 2.5-liter four-cylinder will be standard and comes with an eight-speed automatic and either front or all-wheel drive. A turbocharged 1.6-liter four will power hybrid and plug-in hybrid models, which Hyundai says is good for a combined 227-hp in the former and 261-hp in the latter; all-wheel drive is standard with the electrified powertrains and both come with a six-speed automatic transmission. The nonhybrid Tucson offers adequate pep for both city driving and highway passing maneuvers, but lead-footed drivers will yearn for more power. At our test track, our all-wheel drive Limited test vehicle made it to 60 mph in 8.8 seconds. The more powerful hybrid and plug-in hybrid models both feel quicker, but don’t expect Toyota RAV4 Prime level acceleration from either of them. While the Tucson is no sports car, its handling is confident, its steering is reasonably crisp, and its ride is agreeable. What’s most striking about the Tucson’s driving demeanor is how quiet and refined it feels when cruising; it’s these traits that give the SUV a sense of luxury that is rare to find in this class.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector