Что такое двигатель hev
Гибридные автомобили: что означают сокращения mHEV, HEV, PHEV и BEV
Производители автомобилей называют гибридным приводом совершенно разные решения с разным уровнем развития и эффективности. На данный момент можно выделить несколько основных типов гибридов: HEV, PHEV, BEV и mHEV. Рассмотрим, чем они отличаются друг от друга.
Согласно простейшему определению, которое относится не только к автомобилестроению, гибрид представляет собой комбинацию двух разных элементов. В случае автомобилей речь идёт о симбиозе различных типов двигателей. Уже здесь появляется первая неточность: это может быть дуэт двигателя внутреннего сгорания с электрическим мотором, но теоретически — и любой другой дуэт, до которого «додумаются» инженеры. Даже если ограничиться симбиозом ДВС с электрическим мотором, термин «гибридный привод» может относиться к очень разным решениям, которые значительно различаются по затратам на производство и выгодам, возникающим в результате их использования. Чтобы уточнить, какой конкретный тип гибрида используется в данном автомобиле, был введён ряд маркировок, которые чаще всего функционируют в форме сокращений. Таким образом аббревиатуры HEV, PHEV, BEV и mHEV вошли в автомобильный словарь.
Виды электромобилей: EV
EV – собственно, это и есть электромобиль или электрокар. Его основное отличие – электродвигатель. То есть данный вид транспортных средств вообще не потребляет топливо на основе ископаемых углеродов: бензин, «дизель» или «автогаз». Вместо этого он оснащен электрической батареей (BEV).
Полностью электрические автомобили могут значительно снизить эксплуатационные расходы за счет меньших затрат на обслуживание и «заправку».
Снижение выбросов углекислого газа и уменьшение загрязнения воздуха, а также уменьшение зависимости от ископаемого топлива – это «вишенка на торте».
Типичная общая экономия от владения в течение срока службы большинства электромобилей колеблется в пределах $6-10 тыс. К таким выводам пришли эксперты американской организации Consumer Reports (CR), проводящей независимые исследования.
Этот двигатель только появился и никакой информации о его поломках конечно нет
Главная проблема гибридов не в надежности, а в дефиците сервиса или запчастей
Посмотрим на ресурс цепного ГРМ, у предшественника он был довольно скромным
Катколлектор расположен близко к блоку цилиндров и задиры тут вполне возможны
Судя по всему гидрокомпенсаторов у него нет и зазор клапанов нужно регулировать
Обзор Hyundai Tucson HEV Hybrid на польском языке
Все тексты написаны мной, имеют авторство Google, занесены в оригинальные тексты Yandex и заверены нотариально. При любом заимствовании мы сразу же пишем официальное письмо на фирменном бланке в поддержку поисковых сетей, вашего хостинга и доменного регистратора.
Далее подаем в суд. Не испытывайте удачу, у нас более тридцати успешных интернет проектов и уже дюжина выигранных судебных разбирательств.
HEVs can be either mild or full hybrids, and full hybrids can be designed in series or parallel configurations.
Mild hybrids—also called micro hybrids—use a battery and electric motor to help power the vehicle and can allow the engine to shut off when the vehicle stops (such as at traffic lights or in stop-and-go traffic), further improving fuel economy. Mild hybrid systems cannot power the vehicle using electricity alone. These vehicles generally cost less than full hybrids but provide less fuel economy benefit than full hybrids.
Full hybrids have larger batteries and more powerful electric motors, which can power the vehicle for short distances and at low speeds. These vehicles cost more than mild hybrids but provide better fuel economy benefits.
There are different ways to combine the power from the electric motor and the engine. Parallel hybrids—the most common HEV design—connect the engine and the electric motor to the wheels through mechanical coupling. Both the electric motor and the internal combustion engine drive the wheels directly. Series hybrids, which use only the electric motor to drive the wheels, are more commonly found in plug-in hybrid electric vehicles.
Электромобиль на топливных элементах
Название: FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle)
Известные модели: BMW Hydrogen, Mercedes-Benz B-Class F-CELL, Hyundai Nexo
Как заряжается: водородом на специальных зарядных станциях. Принцип схож с заправкой обычным топливом
Для движения автомобили с FCEV преобразуют водородную энергию в электрическую. Автомобиль заправляется водородом от специальной колонки. В процессе работы водород взаимодействует с кислородом, и в результате реакции высвобождается энергия, которая питает электродвигатель.
Несмотря на свою экологичность, FCEV так и не получил массового распространения — дорого стоил. Первые модели FCEV появились на дорогах в начале нулевых и предоставлялись только на условиях лизинга.
Нынешнее поколение FCEV имеет достаточный запас хода. Например, Hyundai Nexo на одной заправке проезжает до 600 километров.
Одна из главных проблем FCEV помимо стоимости — отсутствие инфраструктуры зарядных станций. К примеру, в 2018 году крупнейшая сеть водородных заправочных станций США насчитывала всего 18 точек. В Великобритании на текущий момент около 16 000 пунктов зарядки электромобилей и всего 11 станций для водородных авто.
TECHNOLOGYCore Technologies of the Hybrid Cars
The principle of the hybrid car
The term hybrid, which means ‘mixed’, and combined with the word ‘car’, it signifies a vehicle that uses two power sources together. Hybrid cars are designed to sense when exactly the driver wants to accelerate, and then combine the power from the engine and the motor at the highest efficiency.
So, when the driver goes at a low speed with a start signal, the vehicle only uses the motor. And when the driver accelerates or the vehicle is all the way up a hill, it burns extra gas. The motor can also charge high-voltage battery by converting the remaining kinetic energy of the motor, which is leftover during deceleration, braking, or downhill. The hybrid car does not require extra charging because the engine’s generator and regenerative braking are enough to recharge the battery.
The Principle of the Plug-in Hybrid Car
Plug-in hybrid cars and hybrid cars share the same basic design. Both vehicles house the internal combustion engine and the electric motor, but the plug-in hybrid vehicles have bigger batteries than the other one does. They also include On-Board Charger (OBC) for additional low-speed charging. The vehicle runs on electric power, and then the car automatically switches over to use the ICE depending on the road or the driver’s condition. In particular, the plug-in hybrid vehicles expanded the battery capacity and increased the range in electric mode. The vehicle will work the same as hybrid cars when the battery is depleted.
To maintain these vehicles, it is important to have them regularly checked per the car manufacturer. So the question most commonly asked is, do EVs require extra vehicle maintenance? The answer to that question is no.
Maintenance
Powertrain
Most EV, HEV, and PHEV vehicle manufacturers offer long warranties on powertrains, which speaks to their lasting reliability. The powertrain is simple and requires little maintenance (replacing fluid) when compared to gas-powered vehicles.
Brakes: With the regenerative braking system, brake wear is lower for those that rely on friction braking. However, components of friction braking such as rotors, pads, and brake fluid will still need to be replaced at some point.
Cooling: The energy storage systems on these vehicles use a coolant or refrigerant to keep key parts (charger, inverter, and battery pack) cool. Therefore, maintenance for cooling systems may require infrequent coolant flushes to help the vehicle’s efficiency.
Batteries: As for the maintenance of EV batteries, it is more about prolonging their life. Over time the packs will degrade, and the ability to hold a charge will decrease gradually. To prolong the life of these batteries, you can do the following:
- In storage and in use, minimize high and low temperatures
- Minimize the urge to want to stay at a 100% state of charge/Don’t stay at 0% for very long either
- Although convenient, avoid fast charging
- Avoid storage in high moisture areas
- Avoid damage to mechanical components
- Ultimately, be sure to follow the manufacturer’s calibration instructions/This will often require you to complete an initial full discharge
EV vs. HEV and PHEV Maintenance
When comparing all three electric vehicle types, we can see that the HEV and the PHEV will require more maintenance because it has a conventional combustion engine and an electric drivetrain. However, overall, the maintenance is significantly less when put up against an internal combustion engine.
Recycling
As with all batteries, they do have a life cycle and will need to be recycled. The recycling process for EV batteries typically involves recovering the individual parts and materials of the battery so as not to release hazardous toxins into the environment.
Since the EV market is fairly new, most EVs have yet to reach that point. Therefore, recycling these batteries is still undergoing research; while some manufacturers are reusing the batteries in their plants, others are opening recycling facilities
Midtronics, Inc., World Headquarters
Serving The United States, Canada and Latin America
7000 Monroe Street
Willowbrook, IL 60527 USA